zondag 14 mei 2017

Quad rijden in Marrakech

Één ding wat hoog op mijn bucketlist voor Marokko stond voordat ik vertrok was een ritje maken op een quad. Die wens is vorige week in vervulling gegaan. Ik werd opgehaald met de taxi en reed in ongeveer een halfuurtje naar de quad verhuurder. Het ligt iets buiten Marrakech, in het droge landschap van Marokko. Je ziet hier vooral zand, stenen en palmbomen.

Ik heb geen rijbewijs en ik had ook nog nooit zelf een voertuig met een motor bestuurd. Mijn eerste rij instructie ooit ging als volgt:
'Hier zit het gas, hier de remmen en het sturen werkt net als met een fiets. Je voeten kan je hier neerzetten. Stap maar op en rijd maar achter mij aan, dan breng ik je naar de gids'.
Daar ging ik dan. Binnen no time zat ik in de berm en werd ik uitgelachen door de instructeur. Gelukkig kwam ik net zo makkelijk weer uit de berm als erin en na een minuut of 10 had ik de slag te pakken. Toen wilde ik alleen maar harder.

De tour ging dwars door het zanderige, heuvelachtige landschap rondom Marrakech. Het zand stoof de lucht in en mijn benen werden er steeds bruiner van, maar dat hoort erbij. Na een uurtje werd er gestopt om Marokkaanse thee te drinken en, voor de liefhebber, een Marokkaans dansje te wagen. Daarna werd de tour voortgezet en kwamen we in een gebied met palmbomen. Na een tocht van ongeveer 2 uur kwamen we weer bij de quad verhuurder en werden we om beurten schoon gespoten met een hoge druk spuit waar lucht uit kwam. Toen iedereen weer zo goed als clean was, werden we terug gereden naar het Jemaa el Fna plein in Marrakech, Mission complete!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten